Când predai cursuri de limbi străine pentru cele mai mari companii multinaționale din România îți dai seama imediat că acestea înseamnă mai mult decât un trainer și o clasă de cursanți. Online sau la fața locului, aceste cursuri sunt personalizate pentru nevoile cursanților, angajați ai celor mai mari firme din România, care își doresc să învețe o limbă străină.
Ce facem noi, ca agenție? În primul rând nu predăm cursurile. Ne ocupăm de absolut tot procesul din spatele acestora. Alocăm traineri, testăm gratuit cursanții pentru stabilirea nivelului lor, formăm grupe, manageriem întreg procesul educativ, facem evaluarea finală și primim și implementăm feedback de la participanți. Cum are loc un curs?
Pasul I: Discuția inițială
Totul începe cu noul nostru partener, de obicei un om de HR al unei firme din țară sau străinătate. Acesta vine la noi cu o nevoie pentru cursuri de limbi străine, de a-i învăța pe colegii din departamentul „adaugă nume departament aici” o limbă străină. Față de alte agenții, noi îl scutim pe acesta de orice altă sarcină. Odată ce am identificat nevoile companiei, oferim o soluție personalizată și de folos.
„Din momentul în care clientul alege să meargă mai departe alături de noi pe drumul învățării, noi preluăm frâiele. De la testarea și organizarea grupelor la monitorizarea constantă a cursurilor prin feedback, atât din partea profesorilor, cât și din direcția cursanților”, ne-a explicat Andreea Dombi, project manager al Diviziei de Cursuri de Limbi Străine.
Project managerul se consultă direct cu cei care beneficiază de curs, iar omul de la HR, sau responsabilul din cadrul firmei, este ținut la curent la modul general, fiind consultat doar în situații de „criză”, extrem de rare.
Pasul II: Testarea gratuită
„Nivelul inițial de cunoștințe al unei limbi străine este verificat de către noi în mod gratuit. Fiecare cursant primește un test grilă pe care îl poate completa online, respectând, bineînțeles, deadline-ul sugerat de noi. Apoi, analizăm cu atenție rezultatele testului și stabilim nivelul obținut, formând astfel grupe cât mai omogene pentru un mediu de învățare adaptat nevoilor cursanților”, ne-a povestit Mădălina Tudoran, project manager al diviziei.
Urmează apoi o probă orală, în care cursanții interacționează cu unul dintre lectori. De asemenea gratuită, această etapă este poate cea mai importantă a cursului. Stabilirea corectă a nivelului de cunoștințe este crucială pentru buna desfășurare a lecțiilor în sine.
Pasul III: Formarea grupelor și alocarea trainerului
Next, formarea grupelor. Aici, project managerul și trainerul propun companiei o variantă cât mai „pe gustul și nevoile” lor. Se ține cont de preferințe, de orar și disponibilitatea angajaților, de departamentele vizate, de tot ce are legătură cu buna desfășurare a cursului.
„În prima ședință, întreb și notez obiectivele fiecărui participant. Apoi creez un plan pentru prima jumătate a modulului, plan care acoperă atât obiectivele lor specifice (ex: dezvoltarea vocabularului tehnic), cât și cele generale (ex: dezvoltarea abilității de a vorbi fluent). În cea de-a doua parte, discutăm progresul, revizuim obiectivele și adăugăm unele noi, dacă se dorește acest lucru. Pentru mine este foarte importantă comunicarea deschisă între profesor și cursanți în ceea ce privește așteptările lor”, ne-a spus Iuliana Szekeli, trainer la Swiss Solutions.
În funcție de caz, pot fi implicați în același proiect unul sau mai mulți traineri. Depinde de numărul și complexitatea grupelor, de disponibilitatea cursanților și nevoile acestora.
Pasul IV: Cursul propriu-zis
Aproape toate cursurile se desfășoară online. Unele au loc și în format fizic, în funcție de nevoile clientului. Fiecare curs durează în jur de 100 de zile, cu 48 de ore de programă efectivă. O particularitate a agenției este că absolut fiecare curs este diferit față de ultimul. Se pune accent pe nevoile cursanților, iar odată identificate, materialele de curs sunt realizate de la zero.
„Dispunem de o platformă de management a cursurilor achiziționată din Statele Unite, software ce redefinește modul în care monitorizăm evoluția cursanților și gestionăm prezența la cursuri. Oferim acces clienților pentru verificările necesare. Acest instrument aduce în prim-plan transparență și eficiență în procesul de învățare”, povestește Alexandra Liesz, managerul Diviziei de Cursuri de Limbi Străine a Swiss Solutions.
Pasul V: Evaluarea finală
Un curs personalizat vine și cu evaluarea finală tot personalizată! Fiecare cursant este evaluat la final de curs, iar ca „premiu” pentru efortul depus, primește celebra diplomă cu al ei supliment de curs. În afară de aceste materiale fizice, cel mai important este să existe o diferență clară între nivelul de limbă al cursantului după parcurgerea lecțiilor, comparativ cu nivelul inițial.
„Încurajăm toți cursanții, cât și profesorii noștri, să fie vocali și să comunice ceea ce își doresc să obțină de la aceste cursuri. Ne dorim să venim în sprijinul tuturor celor care ne trec pragul, astfel că opiniile sincere venite din partea cursanților sunt cele care stau la baza dezvoltării noastre. Am învățat de la aceștia că rețeta succesului constă în acceptarea schimbărilor și adaptabilitatea la realitățile sociale curente, iar pe această cale ne dorim să le mulțumim pentru sprijinul acordat” a concluzionat Andreea Dombi, project manager în departamentul Cursuri de Limbi Străine.
Dacă vrei să ne cunoaștem mai bine, te așteptăm la o lecție demonstrativă de 30 de minute. Vei putea să dai high five (virtual) cu un trainer și să vezi direct atmosfera la clasă, la o lecție de limbă străină demnă de 2024.
Scrie-ne acum și te vom programa la prima ta lecție imediat.