Roxi a părăsit domeniul bancar pentru a accepta o nouă provocare: aceea de a fi contabilă la o firmă de traduceri.
- Care sunt activitățile preferate ale Roxanei, în postura de contabilă?
Aș putea spune că una dintre activitățile zilnice preferate este să verific încasările de la clienți, să văd că suma din cont crește (râde). După ce m-am bucurat de acest aspect, câteva secunde îmi place să cheltui banii, să fac plățile către colaboratorii noștri.
- Ce face un contabil toată ziua?
Este greu de răspuns aici, niciodată nu există o zi la fel ca cealaltă. Bineînțeles, avem câteva sarcini care se repetă zilnic, dar apar anumite probleme de unde nu te aștepți. Clienții ne scriu pentru orice fel de problemă – au nevoie de facturi refăcute, au nevoie de anumite explicații pentru sumele facturate; Project Managerii, chiar dacă sunt aici de multă vreme, au nevoie de susținere, atât pentru facturile interne, cât și pentru cele externe.
- Povestește-ne o întâmplare amuzantă.
Acum mi se pare amuzant, dar când am pățit-o, nu a fost comic. Eram în primele zile de lucru și făceam plăți către un traducător străin. Cosmi (colega mea), verifica niște datorii, nu era atentă la ceea ce făceam eu. Am făcut plata în euro, iar la sfârșit, mi-a apărut suma în lei. Neștiind că la final se afișează suma în lei, m-am albit la fața și m-a trecut un curent de frică, crezând că am plătit mult mai mult decât trebuia. Când a văzut Cosmi, a început să râdă de expresia mea panicată.
- Care este cel mai important aspect în jobul tău de contabil?
Consider că pentru a putea face față agitației din viața de contabil trebuie să ai foarte multă răbdare, lucru cu care nu mă pot lăuda. Reușesc să fac față aici pentru că îmi place ceea ce fac, sunt foarte fericită că am colegi buni și chiar pot afirma că suntem mai mult decât un colectiv.
- Ce sfaturi ai pentru traducători?
Hmmm, ca un sfat, aș vrea să îi încurajez să ia mai des legătura cu contabilitatea, în cazul în care au anumite probleme sau neclarități, pentru că uneori Project Managerii nu au toate răspunsurile.
- Cum te vezi în echipa Swiss Solutions?
Consider că, la fel ca și ceilalți colegi, sunt o „rotiță” a mecanismului Swiss Solutions. Deși denumirea generală a jobului meu este „contabil” sunt mult prea multe roluri pe care le îndeplinesc, pentru a fi enumerate. Îmi place să fiu un sprijin pentru colegi, atunci când au nevoie, dar cel mai mult îmi place să văd că la sfârșit de zi toate problemele au fost rezolvate și nu mai exista niciun e-mail marcat cu steguleț.