sageata articol sageata articol

Înapoi la Blog

Cum devii profesor de limbă străină freelancer pentru cele mai mari firme din România

19/07/2023

profesor de limba straina freelancer romania

România abundă de companii multinaționale, multe neștiind că au nevoie de un profesor de limbă străină. 

Indiferent de domeniul de activitate al acestora, în fiecare companie se vorbesc, în medie, cel puțin trei limbi diferite. Nu e de mirare că, pe lângă traducători, o altă resursă umană de valoare în acest context sunt profesorii de limbi străine. Aceștia sunt greu de găsit, mai ales pentru că cerința pentru cursuri este mare. Și mai mare. Și mai și. Atât de mare.

Dacă ți-a plăcut mereu să îi corectezi pe cei care pocesc cuvinte în engleză, ai un viitor ca tutor de limbă străină. Sau dacă ești deschis provocărilor, cum ar fi să îi menții interesați pe cursanții tăi pentru o oră, chiar dacă aceștia sunt de multe ori adulți cu probleme acasă, la serviciu și în restul timpului. Cum devii profesor de limbă străină în România? Am întrebat-o pe Alexandra.

Pasul 1: Educația în domeniu

Alexandra are 29 de ani și este unul dintre profesorii freelanceri care ne ajută să predăm cursuri de limbi străine la Swiss Solutions. A predat angajaților de la o companie multinațională germană, printre altele, și spune că nu a găsit deocamdată vreo provocare care să îi dea lumea peste cap. Povestea ei în lumea limbilor străine a început cu o facultate în domeniu, mai exact cea de limba și literatura engleză. La Swiss Solutions, angajăm atât profesori cu experiență, cât și studenți pe care îi formăm chiar noi înainte de a le aloca prima lor grupă de cursanți.

„Povestea mea a început dinaintea alegerii facultății. Am ales să lucrez cu oamenii, în primul rând, iar apoi a venit alegerea de a studia la Facultatea de Litere, specializarea română-engleză, și am decis, în al doilea an, că aceasta este cariera pe care cu siguranță o voi alege. A urmat înscrierea la modulele psiho-pedagogice pentru a putea preda atât elevilor, cât și adulților. După universitate, am continuat studiile cu un master în același domeniu, concomitent cu începutul carierei mele în training lingvistic”, povestește Alexandra Boicu.

profesor de limba straina freelancer romania

Pasul 2: Agenția

Viitorul profesor ajunge la agenția noastră din proprie inițiativă sau „curtat” de noi. Fie aplică pentru un job pe care îl postăm pe site-urile de profil, fie îl găsim noi prin resurse proprii. Munca directă nu începe până ce profesorul nu trece printr-o evaluare internă a cunoștințelor lingvistice. Dacă rezultatele sunt bune, vom începe o sesiune de training pentru a-l ajuta să se familiarizeze cu modul de lucru și cu standardele pe care le impunem.

„Alegerea de a porni la drum cu Swiss Solutions a venit mai natural decât mi-aș fi putut imagina. Am rezonat încă de la prima discuție cu project managerul, care mi-a insuflat dorința și încrederea că putem face echipă bună și că proiectele desfășurate în viitor vor crește. Oamenii cu care lucrăm nu ne sunt doar colaboratori, ne sunt parteneri de nădejde în această profesie, și acest lucru face ca orice colaborare să fie de lungă durată”, explică trainerul nostru.

Pasul 3: Alocarea proiectelor

Activitatea în sine începe cu primul proiect pe care îl alocăm profesorilor. Aceștia au libertatea de a-și pregăti cursul în funcție de crezul propriu, dar și în baza nevoilor grupei sau grupelor pe care le primesc. În etapa de cunoaștere a cursanților, va face o analiză a nevoilor acestora. Ca agenție, dispunem de materiale de curriculum pe care le pot folosi după cum doresc. Totodată, profesorii pot veni cu materiale proprii pentru grupele la care predau.

„La Swiss Solutions am descoperit că pot să mă dezvolt și mai mult pentru a avea o activitate productivă. Asta îmi place cel mai mult – dezvoltarea continuă. Iar începutul activității de predare a reprezentat momentul ce definește orice tip de colaborare: o libertate excepțională pe care pot să o valorific cum cred mai bine, pentru a livra cursuri complet individualizate și, sper eu, la fel de excepționale”, spune Alexandra despre primele ei cursuri.

Pasul 4: Testarea finală

Educatorul ajunge la punctul culminant al începutului colaborării sale cu noi odată cu prima testare finală a grupei sale. Evaluarea are rol de măsurare a abilităților individuale. Pe scurt, nu afișăm rezultatele public niciunde, ca la Bacalaureat, ci fiecare cursant primește feedback individual, diplome și suplimente care cuprind aceste rezultate finale, precum și aptitudinile nivelului de limbă dobândit.

„Imaginația și creativitatea duc la interacțiune, care duce la “activarea” cursantului, creează deschidere și ancore pentru reținerea și consolidarea informațiilor. La finalul consolidării informațiilor fiind bine de observat, printr-o testare finală, care sunt rezultatele interacțiunii dintre profesor și cursanți. Evoluția acestora este permanent monitorizată, însă este importantă crearea unui mediu potrivit pentru evaluare, aspect constant adaptat în funcție de cursul desfășurat. Nu există două grupe le fel, așa că nu aplicăm aceeași metodă de evaluare de două ori”, ne-a mărturisit profesoara.

Pasul 5: Feedback din partea cursanților

Ca să treacă prin tot procesul cu bine, un profesor de limbă străină mai are un singur hop de sărit. Mai exact, acesta primește la rândul său feedback din partea elevilor. Ultima etapă a procesului ne ajută să ne îmbunătățim procesele, să personalizăm și mai mult și mai bine serviciile oferite, dar și să abordăm metode mai bune de învățare, la nevoie, pe viitor. Vrem să ne convingem că ne ridicăm la standardele cerute de către cursanți și de companiile la care aceștia lucrează. Să ne asigurăm că timpul pe care aceștia îl alocă unui curs, după o zi de muncă, este folosit cu spor.

„Trainerul cu adevărat eficient este conștient că are nevoie de cercetare permanentă în ceea ce privește metodele moderne de predare, activitățile de la curs, resursele ce vor fi dezbătute de cursanți. Am învățat, cu toate schimbările și tranziția spre online a activității de training, că este esențial să fim mereu dispuși să participăm la traininguri, webinarii, conferințe. Totodată, un trainer bun este preocupat de auto-evaluarea periodică a abilităților sale de profesor, dar și de feedback-ul și evaluarea cursanților asupra procesului didactic desfășurat”, a concluzionat Alexandra.

profesor de limba straina freelancer romania

Pasionații de limbi străine cu studii în domeniu, sau profesorii care sunt dispuși să predea în plus câteva ore pe zi, ne pot scrie un email la cursuri@swiss-solutions.ro pentru a începe alături de noi procesul de training. Pe lângă un venit în plus, ai șansa să schimbi în bine viețile a mii de oameni, dornici să învețe o limbă străină și, în special, să înțeleagă mai bine lumea în care trăiesc.