Audit lingvistic. Sună a procedură greoaie și care durează mult. În realitate, însă, contează cine se ocupă de ea. Noi facem audit lingvistic pentru firme mijlocii și mari de cel puțin un deceniu. De ce? Pentru că e o etapă a descoperirii situației de fapt a angajaților tăi pe care nu ar trebui să o sari. Dacă o sari, și lucrezi cu oameni de pe toată planeta, riști să îți distrugi credibilitatea.
Într-o lume globalizată și tot mai conectată, comunicarea eficientă este esențială pentru succesul oricărei afaceri. Din acest motiv, un audit lingvistic devine un instrument crucial pentru companiile care doresc să își optimizeze comunicarea internă și externă. Și totuși, ce înseamnă exact un audit lingvistic și de ce este important pentru orice firmă?
Ce este un audit lingvistic?
Un audit lingvistic este o evaluare detaliată a competențelor lingvistice ale unei organizații, comunicărilor interne și externe, și a abilităților lingvistice ale angajaților. Scopul principal al unui audit lingvistic este de a identifica punctele forte și punctele slabe în comunicarea lingvistică a unei companii și de a oferi recomandări pentru îmbunătățire.
De ce este important un audit lingvistic?
Alexandra Liesz, managerul Diviziei de Cursuri de Limbi Străine de la agenție, ne-a vorbit despre motivele pentru care un audit este esențial. Mai ales dacă firma ta se pregătește să angajeze, sau vrea să lucreze cu străini. Iată cinci motive pentru care orice firmă ar trebui să organizeze un audit:
1. Angajări în funcție de nivelul de limbă străină
Auditul lingvistic este important atunci când cunoașterea unei limbi străine la un anumit nivel reprezintă unul dintre criteriile de angajare.
„Poate să fie vorba despre angajați străini care vin în România, sau români care vor interacționa cu parteneri de peste hotare. Da, omul pe care îl angajezi poate că are studii de limbă străină, însă nu ai de unde să știi dacă este potrivit pentru nevoile firmei tale. Auditul te va scăpa de orice dubiu în privința viitorului tău angajat”, ne-a explicat Alexandra.
2. Obținerea unei imagini de ansamblu despre angajați
Auditul se adresează companiilor care doresc să obțină o imagine corectă și realistă a abilităților lingvistice ale angajaților sau candidaților pentru un anumit post sau proiect.
„Lucrăm atât cu o companie ca un întreg, adică evaluăm fiecare angajat în parte, cât și cu viitori angajați full-time sau project-based. Nevoile clientului primează. După o discuție inițială amplă, identificăm nevoile acestuia și ne mulăm exact după ele. Obținem un rezultat clar, detaliat și de mare ajutor pentru companie în urma auditului. Ne ajută să știm ce avem de făcut și dacă este nevoie de intervenția noastră, de exemplu printr-un curs ulterior de limbă străină”, povestește colega noastră.
3. Audit pentru companie, departament sau angajat
Auditul lingvistic poate fi organizat pentru întreaga companie, pentru un departament anume, sau pentru un angajat, la nivel individual. Contează extrem de mult ce vrem să aflăm în urma acestuia.
„Am avut audit pentru 200 de persoane deodată, iar în același timp pentru 20, 12, 8 sau chiar individual. E foarte important ce vrem să stabilim în urma auditului. Vrem să vedem cum se descurcă angajații din producție cu limba engleză, pentru a vedea dacă îi putem reloca într-un punct de lucru din străinătate? Sau vrem să vedem cum se descurcă un manager cu franceza, pentru că urmează să călătorească frecvent la Paris? După ce culegem toate datele, știm mult mai clar ce avem de făcut”, ne-a detaliat colega noastră de la Cursuri de Limbi Străine.
4. Totul are loc online, fără bătăi de cap
Întreaga desfășurare a auditului lingvistic are loc online. Avem la dispoziție platforme dedicate pentru asta, așa că nu îți bați capul cu liste, cu cozi sau cu alte procedee greoaie.
„Vrem să facem totul cât mai ușor, așa că am implementat un tip de audit lingvistic 100% online, fiind printre puținele companii din țară care fac asta. Profităm la maximum de internet și de tehnologie pentru a aduce procesul auditului literalmente în casa (sau la biroul) candidatului. Niciun drum și nicio bătaie de cap din partea participanților”, ne liniștește Alexandra Liesz.
5. Certificare europeană la final de audit
La final de audit, fiecare persoană care a participat la acesta primește un certificat de atestare a nivelului de cunoștințe de limbă conform Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi, sau CECRL.
„Evident, scopul unui audit este mult mai profund decât o diplomă. Îți arată exact cât de bine vorbesc cei din compania ta o limbă străină. Totodată, procesul nu trebuie să se oprească aici. De obicei, majoritatea companiilor cer mai apoi cursuri de limbi străine de la noi, în funcție de rezultatele acestui audit”, a concluzionat managerul Diviziei de Cursuri de Limbi Străine.
În prezent, Swiss Solutions oferă serviciul de audit lingvistic în 10 limbi. Acestea sunt engleză, germană, spaniolă, franceză, italiană, slovacă, cehă, chineză, maghiară, turcă și română pentru străini.
Audit lingvistic, o concluzie…
Un audit lingvistic este un instrument valoros pentru orice companie care dorește să își îmbunătățească comunicarea și să își consolideze poziția pe piață. Prin identificarea și corectarea problemelor lingvistice, companiile pot beneficia de o comunicare mai eficientă, de o satisfacție mai mare a clienților și de o imagine profesională mai bună.
La Swiss Solutions, suntem determinați să ajutăm companiile să își optimizeze comunicarea prin servicii de audit lingvistic de înaltă calitate. În plus, oferim cursuri de limbi străine adaptate nevoilor specifice ale fiecărei firme în parte. Scrie-ne un email și spune-ne despre tine și despre compania ta. Colegele noastre te vor ajuta de îndată cu un plan de audit personalizat.