sageata articol sageata articol

Înapoi la Blog

Acceptă-ți greșelile!

31/03/2020

În ultima ediție a blogului „If I knew then …” („Dacă aș fi știut atunci …”), Kimon Fountoukidis are câteva sfaturi pe care le adresează versiunii sale din tinerețe.

Lecția pe care am învățat-o: nu te teme să faci greșeli, în schimb învață din ele!

Când am fondat Argos, în 1996, eram un copil de 26 de ani care habar nu avea de nimic, ca să nu mai vorbim de lipsa desăvârșită a oricăror cunoștințe despre industria localizării. Evident, am făcut multe greșeli. Principalul lucru pe care l-am învățat eu este că nu ai voie să te temi. Fă pur și simplu ce ai de făcut, iar apoi repară.

Așadar, după 22 de ani, când mi se cere să fac o analiză, mă simt în continuare ca un copil și încă mai fac greșeli, însă dacă  doriți să auziți despre câteva dintre cele mai mari boacăne pe care le-am făcut, iată-le!

Ce aș vrea să îi spun versiunii mele de la vârsta de 26 de ani?

Autoritate. Omule – dacă încep cu „omule”, eu, cel de la 26 de ani, aș fi mai atent – îți vei dezvolta afacerea, iar toată lumea va veni la tine pentru a-ți cere un răspuns. Trebuie să fii mentor, fii un conducător, nu-ți asuma rolul de a rezolva problemele. Altfel, vei ajunge să ai o companie în care managerii spun „Kimon zice că…” și așa vei ajunge să soluționezi conflictele dintre aceste mici feude. Știu că instinctul te va îndemna să îi ajuți pe managerii tăi să își rezolve problemele, pentru că ți se va părea că aceasta este abordarea mai eficientă. Cu toate acestea, pentru sănătatea afacerii tale pe termen lung, învață-i pe angajații și pe managerii tăi să își rezolve singuri problemele. Cel mai bun mod în care poți face lucrul acesta este prin spune: „ce ați recomanda să facem aici?”. Va fi nevoie de ceva timp ca să te obișnuiești cu asta, dar funcționează!

Comunicare. Indiferent cât de mult ai încerca să comunici cu angajații, niciodată nu va fi suficient de bine. Nu-ți face griji! Nu renunța, continuă să împărtășești viziunea, să anunți cifrele, să comunici schimbările care urmează. Uneori este greu, necesită timp, dar merită de fiecare dată!

Angajările. Când ești la început, chiar în etapele inițiale, angajează cei mai buni oameni din jur și învață despre afacere împreună cu ei. Însă, după ce ți-ai stabilit cât de cât bazele, concentrează-te mai mult pe găsirea unor persoane extraordinare, cu experiență. Știu că ai impresia că ești foarte inteligent și că poți face orice, dacă depui suficiente eforturi, dar crede-mă pe cuvânt: angajează talente, nu încerca să formezi oamenii. E mult mai eficient așa.

Managementul vânzărilor. Nu managerul de vânzări, ci oamenii de vânzări sunt cei care contează. De fapt, dacă poți, uită de managerul de vânzări. Fă rost de oameni de vânzări excelenți, descurcă-te cu mai puțini și coordonează-i chiar tu sau subordonează-i unei alte structuri. Vânzătorii buni se descurcă singuri! Nu vei găsi oameni excelenți de vânzări prin firmele de recrutare. Îi vei găsi prin relații personale, așadar du-te și găsește-i, sau găsește persoanele care îi cunosc! Nu vei putea aduce persoane care au înregistrat un mare succes în alte domenii, pe care să le formezi tu apoi. Cei mai buni oameni de vânzări sunt cei din industria traducerilor, care au experiență și care știu ce înseamnă să lucrezi cu proiecte de traducere.

Concentrează-te asupra domeniului specific. Instinctul îți va spune să oferi totul, tuturor. E destul de normal la început. Dați-mi ceva de lucru, orice! Trebuie să începi să te concentrezi asupra domeniului specific cât mai curând posibil. Astfel, managementul furnizorilor tăi va deveni mai eficient. De asemenea, acest lucru va simplifica eforturile de marketing. Dacă umbli dintr-un loc în altul și cauți orice este de lucru, afacerea ta va fi una bazată pe tranzacții. Iar o afacere bazată pe tranzacții nu prea este demnă de încredere atunci când este vorba de lucrări care se repetă. Te sfătuiesc să dezvolți relații strategice pe termen lung și poți face lucrul acesta numai dacă devii expert în domeniu. Nu poți ajunge să fii expert în prea multe lucruri. Cel mai bine este să alegi axele care au clienți valoroși și care vor continua să se dezvolte în viitor. Îți recomand să iei în considerare axa științelor vieții cât mai curând posibil!

Tehnologia. Băiete, ești atent la mine? Vreau să-ți spun ceva foarte important, iar lucrul acesta va avea un impact foarte puternic asupra afacerii tale și asupra rezultatelor obținute. Nu ești dezvoltator de programe software. Nu știi nimic despre asta. Indiferent ce ți-ar spune oricine despre cât de repede poate realiza un program și despre cât de fantastic va fi când este gata, nu asculta! Du-te și cumpără sisteme gata de utilizare, fără să mai stai pe gânduri! Nu încerca să creezi tu mai știu eu ce! Nu vei face decât să irosești timp și bani!

Stabilirea unui birou în Statele Unite. Ai instincte foarte bune, iar Statele Unite oferă o piață extraordinară. Dar te rog să nu încerci să îți stabilești un birou acolo, angajând personal, și apoi să speri că va merge. Nu va fi deloc așa! E prea greu să administrezi o locație de la distanță. Va fi în principal un punct de vânzare, cu una sau mai multe persoane care lucrează de acasă! Economisește-ți banii! Du-te și cumpără o firmă de mici dimensiuni, care își desfășoară activitatea în mod tradițional, care are o echipă de producție și toate elementele necesare administrării unei afaceri în Statele Unite. Fă lucrul acesta cât mai curând posibil. E o mișcare foarte inteligentă!

Adevărata ironie este că nu știu dacă eu, la 26 de ani, aș fi ascultat toate aceste lucruri. Mă îndoiesc că ar fi fost așa, pentru că acea persoană se află încă în mine și încă se mai poartă prostește, dând dovadă de încăpățânare! Cred că trebuie să faci greșeli.

Nu acesta este rolul experienței? Experiența se câștigă, nu îți poate fi oferită. În plus, este destul de eliberator să știi că vei face greșeli, așa că dă-i drumul! Așadar, dacă citiți toate aceste lucruri (apropo, felicitări că ați parcurs acest articol până aici) și vă gândiți cum să rezolvați o problemă sau să gestionați o situație, nu vă faceți griji, poate veți face o greșeală și veți învăța ceva!

Spor la datul în bară!

Sursă articol: https://www.gala-global.org/blog/embrace-your-mistakes