Procesul de vânzări în lumea traducerilor presupune abordări diferite care aduc cu sine multe provocări. La Swiss Solutions nu spunem niciodată că am încheiat un contract cu un client de al nostru, ci o relație de business pe termen lung, bazată pe încredere și respect reciproc. 

Codrin – Sales Manager în București – spune că întâlnirile de afaceri care se încheie cu o reușită creează dependență. Așadar, ne-am propus să-i testăm dependența printr-un interviu ca de la „sales person” la „sales person”, întrebările fiind adresate de către Mirela – Sales Manager în Frankfurt. 

Enjoy! 🙂

       1. Codrin, aproape toți știm că ești o persoană extrem de capabilă și cu rezultate foarte bune și lăudabile pe parcursul activității tale în Swiss Solutions. Ne poți împărtăși 3 aspecte care te-au motivat încă din prima zi în Swiss?

Cred că a fost și încă e vorba de un mix între dorința de a câștiga un salariu bun, provocare și un entuziasm propriu. Lucrasem într-un domeniu în care, în mod normal, se câștigau foarte mulți bani și care a fost lovit brusc de criză, motiv pentru care a trebuit să mă reorientez profesional și, în mod evident, îmi doream niște venituri similare.

Nu știam mare lucru despre procesul de vânzări în lumea traducerilor, nu mai vândusem servicii, și aici a fost inițial provocarea, pe care ulterior am găsit-o în alte aspecte.

       2. Dacă ar fi să descrii într-un cuvânt cea mai importantă calitate a unui om de vânzări, care ar fi aceasta?

Consecvența.

       3. Știm că înainte de Swiss ai lucrat în vânzări pentru companii care nu au legătură cu traducerile. Poți să ne descrii câteva motive care te-au determinat să rămâi în domeniul traducerilor?

Am rămas în domeniul traducerilor pentru că am văzut un potențial uriaș de creștere a vânzărilor. Piața serviciilor de traducere din România este în continuare foarte fragmentată și asta poate crea oportunități uriașe când te aștepți mai puțin. În plus îmi place mai mult să vând servicii decât bunuri.

       4. Care este etapa ta preferată din procesul de vânzare: telefon, întâlnire, semnare contract, primire proiecte etc.? Și de ce?

Dacă e să mă refer exclusiv la satisfacția… emoțională pe care mi-o oferă parcurgerea unei etape din cele de mai sus, cel ai mult îmi place să merg la întâlniri. Asta pentru că toata viața mea am avut trac atunci când a trebui să vorbesc în fața oamenilor. Încă mai am o oarecare nervozitate când trebuie să fac asta. Simt de fiecare dată că e o provocare, un fel de luptă pe care trebuie să o duc cu mine însumi ca să trec peste emoții și să prezint serviciile Swiss Solutions așa cum merită ele să fie prezentate. Ei bine, satisfacția pe care o am când ies de la o întâlnire și îmi dau seama că a fost reușită este neprețuită și creează dependență.

Bineînțeles că, obiectiv vorbind, o satisfacție foarte mare am atât în etapa semnării contractului cât și în următoarea, când îl contactez pe unul dintre partenerii noștri noi pentru feedback și îmi spune că e foarte mulțumit de traduceri.

       5. Ai putea să ne descrii cum îți imaginezi sau cum este în opinia ta o zi ideală la Swiss?

Nu, pentru că eu nu cred că există o zi ideală și n-aș putea să-mi imaginez una. Fiecare zi e diferită, iar programul zilnic include și bune și rele.

      6. De 7 ani faci parte din echipa Swiss Solutions, iar asta presupune o relație durabilă cu Swiss Solutions și, implicit, cu Florin și Roxana. Care e cuvântul cheie pe care tu îl consideri important la baza unei relații de durata între angajat – angajator?

Încrederea. Fără încredere reciprocă nu cred că durează niciun parteneriat.

       7. Știm că ai o familie frumoasă și 2 copii extraordinari, ți-ai dori ca unul din copii sau ambii să ajungă să lucreze în domeniul vânzărilor? Practic, să facă exact ceea ce faci tu? Dacă da, de ce?

Personal, vânzările îmi aduc satisfacție și mă fac fericit. Știu că sună ca un clișeu, dar pentru copiii mei chiar mi-aș dori să facă acele lucruri care-i fac pe ei fericiți, indiferent dacă acest lucru înseamnă vânzări, achiziții, sporturi extreme sau orice altceva. Să-ți dau un exemplu: recent l-am înscris pe băiatul meu la fotbal. Pentru că în imaginația mea de tată, îl vedeam alergând pe teren și marcând goluri și nu mică mi-a fost mirarea când am constatat că postul lui preferat e cel de portar. Prima intenție a fost să intervin și să încerc să-l fac să se răzgândească. Apoi mi-am dat seama că de fapt asta e ceea ce vreau eu nu ceea ce-l face pe el fericit și am renunțat; mă bucur să văd că se descurcă foarte bine.

      8. Pe lângă familia frumoasă, știm că ai multe hobbyuri, ce îi place cel mai mult omului de vânzări, Codrin să facă în timpul liber?

Mi-ar plăcea să fotografiez, mai mult pentru mine și mai puțin pentru alții; îmi mai place să mă plimb. Nu prea suport să stau locului așa că, în funcție de timp și de buget, călătoresc cât de des pot cu familia mea. Iarna îmi place să merg la ski. Cam atât, nu am atât de multe hobby-uri.

       9. Ultima întrebare și cea mai ușoară. ? Ai vizitat multe locuri și continente, unde e cea mai „adâncă“ dorință a ta să ajungi în următorii ani?

🙂 La Câmpulung Moldovenesc, la bunica mea pe care n-am mai vizitat-o de ceva vreme și pe care aș vrea să o cunoască copiii mei.

Pe Codrin îl puteți contacta folosind datele de contact disponibile pe pagina dedicată echipei noastre. Așteaptă, cu nerăbdare, să vă povestească despre traduceri în lumea Swiss Solutions.

Salutări swisssoluțiene tuturor!